Har du sett Kävlinges senaste mötesplats? Vid Ett café på Mårtensgatan har ett anonymt plank blivit en fotovägg där Kävlinge fotoklubb regelbundet kommer att ställa ut foton med olika teman. Ta gärna en titt under julhelgerna om du har vägarna förbi!

Vi jobbar för att göra byn mer levande och för att alla som bor här ska kunna ha en trygg och nära vardag. Det betyder att vi också vill förändra platser så att de blir mer socialt hållbara. Vi vill skapa områden där människor kan mötas, oavsett ålder, kön eller hur mycket resurser de har. Forskning visar att konst i det offentliga rummet gör att folk känner sig tryggare och trivs bättre. Det ger också plats för nya tankar, sammanhang och diskussioner. Fotoväggen är en av mötesplatserna som vi tillsammans med Kävlinge Fotoklubb, Kävlinge Furulund Samverkan och fastighetsägare i centrum har arbetat fram. Hoppas du kommer att gilla den!

2023-12 Tema jul

Foto Ann-Kristin Thönnersten Nilsson